Skip to content

Skapa en företagsblogg

Ett smart sätt att kommunicera med sina kunder på och se till att de inte glömmer bort ditt företag är att skriva en kul blogg där ni lägger ut nya inlägg regelbundet. Skriv om sådant som är relevant för ditt företag, då det är exakt det både du och dina anställda och era kunder är intresserade av. Låt oss säga att du har en cykelbutik. En kund som har köpt en elcykel dam hos er är säkert intresserad av att läsa om nya smarta cykeltillbehör och intressanta idéer på vart man kan ge sig ut på en lång cykeltur i er region.

Här har du redan en handfull spännande ämnen att skriva om: nya produkter till cyklister (som du säljer i din butik så klart), tips på vart man kan cykla, hur man packar cykeln för en lyckosam färd, och så vidare. Om du dessutom tar det steget längre och kopplar blogginläggen till produkter i din e-butik så har du också möjligheten att öka försäljningen med bloggen.

Involvera gärna personalen i detta blogg-projekt och låt dem komma med förslag på texter. Vem vet, du kanske har en stjärnskribent i teamet utan att du vet om det? Varför inte anordna en tävling där dina anställda får lämna in en varsin kort artikel på kanske 200 ord på ett ämne som de tror att era kunder skulle vara intresserade av att läsa om. Vinnaren kan få ett litet pris eller bara hedras med en publicerad artikel på er blogg. Med en blogg och en mailinglista kan du komma närmare dina kunder än någonsin förut.