Skip to content

Så blir du mer produktiv på jobbet

Det är inte alltid man känner sig 100% inspirerad eller motiverad när man befinner sig på jobbet. Anledningen kan beror på flera olika faktorer, såsom för lite sömn, en dålig rutin i vardagen eller att du helt enkelt inte tar dig tiden att verkligen återhämta dig när du inte arbetar. Ta tid på kvällen att varva ner för att kunna sova bättre och fyll din lediga tid med saker som du tycker om.

Dessutom kan det vara värt att lyxa till helgen lite extra ibland med en natt på spahotell eller en utekväll med dina vänner. Men det är inte bara din fysiska och mentala hälsa som kommer att påverka hur produktiv du är på jobbet. Med några få justeringar i ditt schema kommer du att få mer saker gjort, så att du verkligen kan koppla av när du är hemma igen.

Planera dagen

Det första du bör göra när du kommit till jobbet är att lägga upp en plan för dagen. Vilka arbetssysslor måste du bli klar med, har du tillräckligt med tid för alla administrativa uppdrag och planera också in när du ska ta rast och äta lunch. Att ha en rutin även när du jobbar, kommer automatiskt att hålla din hjärna på högvarv och fungerar väldigt bra för de flesta.

Strukturera upp alla arbetsuppgifter

Men att även strukturera upp dina arbetsuppgifter efter hur snabbt de måste göras ger också flera fördelar. Vilka uppgifter har högsta prioritet, vilka kommer att ta längst tid och finns det kanske någonting som du kan göra klart nästa dag? En välplanerad jobbdag hjälper till att hålla dig motiverad!